Hop til hovedindholdet

9320 Hjallerup

Ølcabaret Aflyst

Ølcabaret

Kom med til en aften med tapas, ølsmagning og gamle ølviser. Tre og en halv time i godt selskab med ”to kolde fra kassen”, en duo der optræder med viser fra en svunden tid. Teksterne er af, blandt andre, Poul Henningsen og Børge og Arvid Müller, i sin tid skrevet til Oswald Helmuth. ”Ølhunden Glammer”, ”Henne om hjørnet - nede i kælderen” og ”100 mand og én bajer” indgår i den sangskat som duoen hylder. Også sange af Gustav Winckler, Ib Grønbech og John Mogensen pryder aftenens program. Der må godt synges med.

Ølsmagningen er det gennemgående element og den omkranser såvel tapasserveringen som viser. 8 øl fra Carlsbergs store portefølje af danske og udenlandske øl krydres med små fortællinger. Jørgen Rüdinger er ølmanden og hans historier afspejler en 23-årig karriere i Carlsberg. Alle historier er i øvrigt selvoplevede, selvhørte eller selvopdigtede.

Til at akkompagnere Jørgen, møder vi en nordjysk ”old timer”, Henrik Dam, der igennem mere end 4 årtier har underholdt nordjyderne i alle slags festlige sammenkomster. Henrik har en forkærlighed for den gamle danske viseskat og fortolker den med både respekt og kærlighed. Og så kan han spille op til dans efter showet.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >